Przejdź do treści

Strategia marki to ryzyko…

    Ryzyko, na które nie możesz sobie nie pozwolić.

    Znasz takie stwierdzenie: wybierz swoje trudno? 

    Każdy wybór jest powiedzeniem czemuś „tak” a czemuś innemu „nie”.

    Strategia marki jest ryzykiem, bo jest obraniem określonego kierunku dla marki. Kierunek to definicja idei Twojej marki, nazwanie do czego zapraszasz i kogo zapraszasz. Nie da się być jednocześnie dla np. minimalistów i maksymalistów. Strategia tzw środka czyli kompromisu często kończy się…bladym charakterem.

    I jeżeli Twoja komunikacja nie polaryzuje to znaczy, że ta wyrazistość się zatraca – a Ty próbujesz podążać kilkoma drogami jednocześnie.

    A zatem jeżeli nie masz strategii marki i obranego kierunku dla marki Twoim trudno będzie błądzenie, przeskakiwanie ze ścieżki na ścieżkę, chwytanie się trendów, lokowanie finansów tam, gdzie niekoniecznie będą miały zwrot, inwestowanie i często podejmowanie decyzji, które nie będą budowały Twojej marki. Przejmowanie się opiniami wszystkich, nieprzychylnymi komentarzami…

    A jak zdecydujesz się na odkrywanie esencji Twojej marki Twoim trudno będzie proces jej powstawania – pozwolenie sobie na chwilowe zatrzymanie się, aby potem przyspieszyć, zadanie sobie wielu niełatwych pytań, odkrycie co jest Twoją unikalnością i podążanie nią nawet wbrew modzie – później kroczenie nią bez względu na tych, którzy powoli będą odpadać, bo będą.

    Bo polaryzacja przyniesie Ci więcej właściwych odbiorców.